Jedna od headlinerica koja će nastupati na dva stagea na ovogodišnjem Dekmantel Festivalu otkrila nam je pojedinosti o svom radu, ukusu, vještinama te nam je dala glazenu preporuku za vruće, ljetne dane
Za otprilike dva tjedna Dekmantel Festival u Amsterdamu još jednom će otvoriti svoja vrata ljubiteljima dobre glazbe, plesa, umjetnosti i fesnomenalnog iskustva u srcu Nizozemske.
Ovogodišnje izdanje upotpuni će nastupi nekih od najkvalitetnijih imena na aktualnoj elektroničkoj glazbenoj sceni, poput Jeffa Millsa, Solara, Ben UFO-a, Marie Davidson, Interstellar Funka, Octo Octe, Eris Drew, Palms Traxa, Surgeona, Andrewa Weatheralla, Black Melina, Bufimana, Donata Dozzyja, Elene Colombi, Marcela Dettmanna i mnogih drugih.
Među njima svoju priliku dobila je i umjetnica koja je u posljednje vrijeme privukla pažnju publike svojim stilom, selekcijom i vještinom da raspameti ekipu na flooru. Riječ je o poljskoj DJ-ici i producentici Oliviji, koja će 03. i 04. kolovoza nastupiti na Red Light Radio i UFO I stageu Dekmantel Festivala.
Popričali smo s njom nekoliko dana prije početka Dekmantel Festivala.
Ove godine nastupaš na Dekmantelu. Je li ti prvi put? Kako će ovaj nastup utjecati na tvoju karijeru u bližoj budućnosti?
Da, bit će mi prvi put i, naravno, jako sam uzbuđena oko toga! Dekmantel je jedan od onih festivala o kojima čujem toliko dobrih stvari pa sam sretna što se pridružujem line upu. Trudim se ne obazirati previše na očekivanja jer nikad ne znaš što budućnost nosi. Bolje je fokusirati se na trenutne stvari koje se događaju. To je moja životna filozofija, zahvaljujući kojoj održavam svoj um i kreativnost zdravima.
Na ljestvici od 1 do 10, koliko si trenutno uzbuđena, a koliko spremna?
Jako sam uzbuđena! Ali taj osjećaj me pokreće. Naravno da se pripremam, ali kad si DJ, stvar je u tome da ne možeš biti 100 posto spreman za gažu. Na to utječe puno stvari – od publike, preko vibre i izgleda prostora, do atmosfere i toga što puštaju drugi DJ-i prije i poslije tebe. Naravno, uvijek dođem pripremljena, ali u trenu kad stanem za pult, znat ću što ću zavrtjeti. Također, uvijek volim dati sve od sebe da zvučim najbolje što mogu. Nije bitno je li nastup za 10 ljudi ili veliki festival, kad netko dođe da bi poslušao tvoju glazbu, trebaš mu dati ono po što je došao.
Aktivna si na krakovskoj sceni već 14 godina. Što se najviše promijenilo od tvojih početaka do sada?
Mislim da se glazbeno razvila. Više je DJ-a koji puštaju drugačiju i šarolikiju glazbu. Kad sam počela svirati, svi su uglavnom puštali drum ‘n’ bass i ljuti techno. Danas se može čuti razna glazba – od bassa, preko electra do acida… sve. Uz to, postoji mnogo mladih umjetnika koji se ne boje stvarati glazbu pa je više producenata nego što je bilo prije kad su ljudi uglavnom samo DJ-ali. Klubovi su postali profesionalniji – sound systemi su bolji, glazbeni program je bogatiji, a i publika je drugačija. Lako je putovati u inozemstvo pa su ljudi u Poljskoj počeli biti gladni novih stvari. Stalno žele nešto svježe i moraš biti jako dobar. Ako nisi, dosadno im je.
Kada si počela razvijati interes za glazbu? Koju još umjetnost jednako voliš?
Počela sam se zanimati za glazbu kad sam bila vrlo mlada. Kao tinejdžerica, počela sam izlaziti u klubove, a ja sam se iskradala iz kuće skoro svaki vikend. Bila sam stvarno opsjednuta clubbingom i elektronskom glazbom… još uvijek sam. Glazba mi je najdraža, ali volim i druge vrste umjetnosti. Moj životni partner Chino i ja smo vodili galeriju u kojoj smo promovirali svakakve umjetničke radove, postere, litografiju i slično. Volim old school postere i sve one poljskih umjetnika. Imamo stvarno puno njih odličnih.
Imaš li skrivenih talenata na drugim umjetničkim poljima? Što je najviše utjecalo na tebe kao unikatnu umjetnicu?
O tome sam mnogo razmišljala, ali teško mi je govoriti o vlastitioj darovitosti. Hm, rekla bih da je glazba moj najjači adut, ali uz to sam uvijek bila dobra u sportu. Profesionalno sam igrala košarku u školi, znam snowboardati te sam uživala u penjanju po planinama. Spominjem to jer, kad se profesionalno baviš sportom, naučiš biti discipliraniji, moraš uporo raditi i ne bojiš se izazova. Izgleda da mi je to pomoglo da se posvetim glazbi.
Što te privuklo ovom stilu glazbe koji vrtiš? Postoje li neki žanrovi koje slušaš, a ne puštaš?
Iskreno – ako mi se nešto svidi, puštam to. Mislim da plesni podij nema granice. Ako si na dobrom mjestu i imaš dobru publiku i dobar trenutak, možeš pustiti bilo koju stvar i upalit će. Sviđaju mi se razni žanrovi glazbe. Tu je, naravno, puno eksperimentale i ambientala, ali volim i punk i new beat. Veliki sam fan glazbe iz 80-ih i disca, što je vjerojatno najviše utjecalo na moj stil. Zato, također, volim elektro, wave, new wave i house glazbu. Ovih dana glazbenici koriste stare sintisajzere iz 80-ih kako bi stvarali nove stvari. Ipak, i dalje mogu reći da je elektro moja najveća ljubav… uvijek. 🙂
Zbog čega si se zaljubila u sporu, masnu i uvrnutu glazbu?
Prije svega, volim sporu glazbu jer mislim da ima više groova, a i tripastija je. Nikad zapravo nisam bila fan brze glazbe, osim kad sam kao klinka slušala tvrdi techno, haha. Ali sada, mislim da što je sporije, to je uvrnutije. Stvarno se možeš uživjeti, zatvoriš oči i samo slušaš. Također, mislim da je ideja iza stvari jako važna. Ponekad, čujem da traka možda nije dobro producirana, ali ideja iza nje je toliko kul da ju jednostavno želim pustiti. Jako je čudna i i ima puno zvukova, zato mislim da je zanimljiva. Volim čudnu glazbu jer i meni i publici predstavlja izazov. Kad sviram, vidim da im nije dosadno. Najgora stvar za mene kao DJ-a je ponavljati se i biti dosadna. Iako moja glazba može ponekad biti zahtjevna ljudima na flooru, mislim da im to širi horizonte.
Koji ti je najdraži intrument i zašto? Sviraš li koji?
Sviram sintisajzere, ali ako me pitate za klasične instrumente poput gitare ili klavira, ne sviram nijedan od njih. Ne znam kako to raditi… Samo znam kako se sviraju drum mašine i slične stvari.
Kako se pripremaš za duže gaže? Ako si, primjerice, ljuta ili loše raspoložena, kako to utječe na tvoj nastup?
Ovo se puno promijenilo s godinama. Kad sam bila mlađa, bilo mi je lakše… puno lakše. Mogla ići s gaže na gažu bez imalo sna, ali kako starim, postaje sve teže pa moram spavati. Barem dva ili tri sata između dva nastupa, stvarno pomaže. Također, u prošlosti sam puno partijala… stvarno žestoko. Danas to više ne radim jer ću inače patiti idućeg dana… To je istina, haha. Ako imam priliku ostati duže na partiju na kojem sviram, budem sretna jer volim upoznati promotore i ljude koji me bukiraju. Zanimljivo mi je upoznavati nove ljude, posebno kad sam u nekoj potpuno stranoj zemlji. Ponekad je super slušati njihove rezidente, često znaju biti jako dobri i utjecati na mene i moj rad. Tako da, kada mogu ostati, uvijek ostanem, iako to nije uvijek moguće. Ipak, trudim se dati sve od sebe i biti najbolja što mogu, a i kad stanem za pult, zaboravim na probleme, to je najbolji dio svega.
Je li ti draža produkcija ili DJ-ing? Zašto?
Oboje, ali rekla bih da mi je ipak malo draži DJ-ing otkako sam počela raditi s glazbom. Mislim da sam bolja u tome jer to radim već jako dugo i prirodno mi je, poput vožnje bicikla. Jednostavno se osjećam ugodno svirajući DJ setove. Počela sam producirati prije četiri godine pa još uvijek učim i postajem sve bolja u tome. Sviđa mi se jer mi prdstavlja izazov, ali zna biti i frustrirajuće jer mi nije lako ni poznato pa trebaš znati da učiš nešto ispočtka, zna biti teško. Ali, sviđa mi se.
Gdje te još možemo uloviti ovog ljeta?
Svirala sam na The Peacock Society festivalu u Francuskoj, koji je stvarno bio divno iskustvo. Publika je bila super kul, a festival sam po sei zabavan. Svirala sam i na poljskom Insytut Festivalu. Također ću nastupati na Digital Tsunami Campu u Litvi i na mom ljubljenom NachtDigitalu. Uz to, imam nekoliko gaža u klubovima te, naravno, Dekmantel do kojeg brojim dane.
Daj nam pet stvari kojima si u posljednje vrijeme opsjednuta.
DerDieDas – Wuzungu
Jensen Interceptor – Drip Freq (feat. DeFeKT)
Robotiko Rejekto – The Art Of Sampling
Ca$hminus – No Satisfaction (Credit 00 Molenbeek Bad Boy Remix)
C.L.A.W.S – Into The Eyes Of The Zombie Queen
Dekmantel Festival se održava od 31. srpnja do 04. kolovoza u Amsterdamse Bosu. Svi oni koji nemaju priliku prisustvovati ovom događaju, mogu pojedine nastupe pratiti na Boiler Room Facebook stranici i YouTube kanalu, kao i na stranicama festivala koja će također uživo prenositi nastupe s Boiler Room stagea.
Cover foto: Kachna Baraniewicz